Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA), İran'daki Buşehr Nükleer Santrali'nde radyasyon seviyelerinde herhangi bir artış bildirilmediğini açıkladı. Ajansın bu açıklaması, bölgedeki gerilim ve santral çevresinde yaşanan olaylara ilişkin endişelerin arttığı bir dönemde geldi.Son dönemde Buşehr Nükleer Santrali çevresinde yaşanan saldırılar ve Rus personelinin tahliyesi gibi gelişmeler, santralin güvenliği hakkında soru işaretleri doğurmuştu. Rusya Devlet Nükleer Enerji Kurumu Rosatom, ABD ve İsrail'in İran'a yönelik devam eden saldırıları nedeniyle santralde görevli Rus personelinin bir kısmının tahliye edileceğini duyurmuştu. Bu gelişmeler üzerine Kuveyt, vatandaşlarına olası bir radyasyon sızıntısına karşı uyarıda bulunmuştu.
Kaynak: Haber Merkezi



















