Şanlıurfa il sınırları içerisindeki iç sularda uygulanacak olan 1 Nisan - 30 Haziran tarihleri arasındaki av yasağı öncesinde, farkındalığı artırmak ve mevzuat hükümlerini hatırlatmak amacıyla bilgilendirme toplantıları düzenlendi. Bu toplantılar, su ürünleri kaynaklarının korunması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması hedefleniyor.İl genelinde iç su kaynaklarına kıyısı bulunan ilçelerde gerçekleştirilen toplantılara; kıyı köy muhtarları, kolluk kuvvetleri, zabıta amirlikleri, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü personelleri, su ürünleri avcılığı yapan kooperatifler ve üyeleri ile perakende balık satış yerleri temsilcileri katılım sağladı. Toplantılarda, yürürlükte bulunan ilgili kanun ve yönetmelik hükümleri katılımcılara hatırlatıldı ve av yasağı süresince uyulması gereken kurallar hakkında detaylı bilgiler verildi.
Denetimler Artırılacak, Hassasiyet Çağrısı Yapıldı
Toplantılarda ayrıca, yasağa aykırı faaliyetlerin önlenmesi amacıyla denetimlerin artırılacağı vurgulandı. Tüm paydaşların bu süreçte hassasiyet göstermesi gerektiği ifade edildi. Doğal kaynakların korunması ve gelecek nesillere aktarılması adına tüm vatandaşların av yasağına riayet etmelerinin büyük önem taşıdığı belirtildi.Kaynak: Haber Merkezi

















