Asayiş
Yayınlanma: 09 Şubat 2026 - 13:53
Güncelleme: 09 Şubat 2026 - 14:20
Büyükşehir Zabıtası Halk Sağlığını Tehdit Eden Gıdalara El Koydu
Şanlıurfa'da Büyükşehir Belediyesi zabıta ekiplerinin denetimlerinde son kullanma tarihi geçmiş ve bozuk yaklaşık 4 milyon TL değerinde gıda ürünü marketlerden toplandı. Tüketilemeyecek ürünler imha edilirken, değerlendirilebilecekler gübre üretim merkezine gönderildi.
Asayiş
09 Şubat 2026 - 13:53
Güncelleme: 09 Şubat 2026 - 14:20
Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı ekipleri, il genelinde gerçekleştirdiği denetimlerde halk sağlığını tehdit eden önemli bir tabloyla karşılaştı. Son kullanma tarihi geçmiş, bozulmuş ve tüketilmesi sakıncalı yaklaşık 4 milyon TL değerindeki gıda ürünü market raflarından toplandı.Zincir marketler ve gıda satışı yapan diğer işletmelerde yapılan kontrollerde et, tavuk, süt ürünleri, bebek mamaları ve paketli ürünler gibi geniş bir yelpazede bozuk ve tarihi geçmiş ürünler tespit edildi. İnsan tüketimine uygun olmayan ürünler mevzuat çerçevesinde imha edildi.
Çevreye Katkı ve Denetimlerin Devamı
Değerlendirilebilecek durumdaki ürünler ise Büyükşehir Belediyesi Mama ve Kompost Gübre Üretim Merkezi'ne teslim edilerek hem gıda israfının önlenmesi hem de çevreye katkı sağlanması hedeflendi. Büyükşehir Belediyesi, halk sağlığını kırmızı çizgisi olarak belirterek denetimlerin aralıksız süreceğini bildirdi.Kaynak: Haber Merkezi
İlginizi Çekebilir

















