Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, İçişleri Bakanlığı tarafından görevden uzaklaştırıldı. Yapılan resmi açıklamaya göre, Mustafa Bozbey’in Bursa 6. Sulh Ceza Hakimliği’nin 04 Nisan 2026 tarihli ve 2026/294 sorgu kararı kapsamında “suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve yönetme” ile “rüşvet almak” suçlarından tutuklanmasının ardından işlem başlatıldı.GEÇİCİ TEDBİR OLARAK GÖREVDEN UZAKLAŞTIRILDI
Açıklamada, Anayasa’nın 127’nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca, Bozbey’in geçici bir tedbir olarak görevden uzaklaştırıldığı bildirildi.İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan duyuruda, söz konusu kararın yasal mevzuat çerçevesinde alındığı vurgulandı.
Açıklamada, Anayasa’nın 127’nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca, Bozbey’in geçici bir tedbir olarak görevden uzaklaştırıldığı bildirildi.İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan duyuruda, söz konusu kararın yasal mevzuat çerçevesinde alındığı vurgulandı.

















