Vali Şıldak'tan 'Şanlı' ünvanı ile ilgili açıklama!
Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, kente "Şanlı" ünvanının verilişinin 42'nci yıl dönümü dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Vali Şıldak, Şanlıurfa'nın Kurtuluş Savaşı yıllarında gösterdiği kahramanlık ve fedakârlığın, verilen unvanla taçlandırıldığını belirtti.
Mesajında Şanlıurfa'nın bağımsızlık mücadelesindeki tarihi rolüne dikkat çeken Şıldak, kentin milletin gönlünde özel bir yere sahip olduğunu ifade etti.
Vali Şıldak açıklamasında, “Kurtuluş mücadelesinde sergilediği eşsiz kahramanlık, vatan sevgisi ve bağımsızlık uğruna gösterdiği büyük fedakârlıkla milletimizin gönlünde müstesna bir yere sahip olan Şanlıurfa'mıza 'Şanlı' ünvanının verilişinin 42'nci yıl dönümünü gurur ve coşkuyla kutluyoruz. 11 Nisan 1920'de yazdığı destanla işgalci güçlere karşı bağımsızlık mücadelesinin en güzel örneklerinden birini sergileyen aziz ecdadımızın kahramanlığı, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 22 Haziran 1984 tarihinde ilimizin adına eklenen 'Şanlı' ünvanı ile taçlandırılmıştır. Bu unvan, Şanlıurfa halkının gösterdiği eşsiz direnişin ve sarsılmaz vatan sevgisinin en anlamlı nişanesidir” ifadelerini kullandı.
ŞANLIURFA'NIN TARİHİ VE KÜLTÜREL DEĞERLERİNE VURGU
Şanlıurfa'nın yalnızca kahramanlık destanlarıyla değil, sahip olduğu tarihi ve kültürel mirasla da Türkiye'nin önemli şehirlerinden biri olduğunu belirten Şıldak, “Tarihin sıfır noktası Göbeklitepe'den Balıklıgöl'e, kadim medeniyet mirasından kültürel zenginliğine kadar pek çok değeri bünyesinde barındıran Şanlıurfa'mız, geçmişinden aldığı güçle bugün de ülkemizin gelişimine katkı sunmaya devam etmektedir” dedi.
ŞEHİTLER VE GAZİLER UNUTULMADI
Mesajının sonunda milli mücadele kahramanlarını, şehitleri ve gazileri anan Vali Şıldak, “Bu anlamlı yıl dönümünde başta Milli Mücadele kahramanlarımız olmak üzere, vatan uğruna canlarını feda eden tüm şehitlerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyor; kahraman gazilerimize sağlıklı ve huzurlu bir ömür diliyorum. 'Şanlı' ünvanını gururla taşıyan kadim şehrimizin tüm hemşehrilerinin bu anlamlı gününü en içten dileklerimle kutluyor, birlik ve beraberlik içerisinde nice güzel yarınlara ulaşmamızı temenni ediyorum” ifadelerine yer verdi.
22 Haziran 1984 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından verilen "Şanlı" ünvanı, Urfa halkının kurtuluş mücadelesinde gösterdiği kahramanlığın ve bağımsızlık ruhunun simgesi olarak kabul ediliyor.