Balıklıgöl'de Su Kirliliği Nedeniyle Ziyaretçi Trafiği Durduruldu

Şanlıurfa'da yaşanan sel felaketinin ardından Balıklıgöl'de oluşan su kirliliği nedeniyle ziyaretçi girişleri geçici olarak durduruldu. Temizlik çalışmaları devam ederken, yetkililer balıkların sağlığı ve gölün durumu hakkında bilgi verdi.

Şanlıurfa'da geçtiğimiz hafta yaşanan sel felaketinin ardından, tarihi Balıklıgöl'de su kirliliğinin belirgin hale gelmesi üzerine ziyaretçi girişleri geçici olarak durduruldu. Sel sularının getirdiği çamur ve kirlilik, göldeki suyun rengini değiştirerek balıkların görünürlüğünü olumsuz etkiledi.

Kentte etkili olan sağanak yağışlar sonrası Balıklıgöl'ün su seviyesi yükselmiş ve gölün rengi çamura dönmüştü. Bu durum, göldeki balıkların görünmesini engelledi. Temizlik görevlileri, göldeki kirliliği gidermek ve balıkların tekrar görünür hale gelmesini sağlamak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak'ın da sel sonrası bölgede incelemelerde bulunduğu ve suyun oksijen oranının iyi seviyede olduğunu belirttiği öğrenildi. Ziyaretçiler, suyun bulanıklığı nedeniyle balıkları ancak yem attıklarında görebildiklerini ifade ediyor.



Kaynak: Haber Merkezi