Abdullah Damar: Şeref Başkan Kamuoyunu yanlış bilgilendiriyor
Geçen ay yıkılan ve birçok tartışmayı da beraberinde getiren Halfeti de bulunan Şitamrat Hotel sahibi Abdullah Damar bir basın açıklaması yaparak konuya açıklık getirdi.
Şitamrat Hotel sahibi Abdullah Damar yapmış olduğu açıklamada şunları ifade etti.
“Konuya Şeref Albayrak Başkanın kamuoyuna verdiği bir yalan yanlış bilgilerle başlamak istiyorum.
“Orada diyor ki biz 28 Ocak'ta veya 27 Ocak'ta biz meclisten yıkım kararını aldık. Bunlar 5 Şubat'ta oteli devraldılar diyor. Biz oteli 18 Aralık'ta devir aldık. 2020 yılının 18 Aralığında teslim aldık. Devrini ise Burada da görebileceğiniz gibi 18 Ocak'ta almışız. Bakın şurada yazıyor, noter belgesi tasdikli noter belgesi, biz 18 Ocak'ta aldık. Şeref bey, biz aldıktan 4 gün sonra, 5 gün sonra zabıtayı gönderip tutanak tutuyor.
Ve bir hafta sonra da belediyeden yıkım kararı aldırıyor. Yani aslında Şeref Bey kamuoyuna yanlış bilgiler veriyor. Bilerek ve isteyerek kamuoyuna yanlış bilgi veriyor. Noter belgemiz var. Ayrıca diyor ki, Koruma Kurulu kararı var diyor, yıkım kararı verdi diyor. Koruma kurulunun nasıl bir yıkım kararı verdiğine dair Şeref Bey'in Facebook’un’dan indirdiğim resim.
Şeref bey, Şanlıurfa Koruma Kuruluna gidiyor burada Kurul Başkanıyla görüşüyor ve burada baskı yaparak yıkım kararı aldırıyor. Bakın resim burada Şeref Bey'in Facebook'un da mevcut ve ben de oradan indirdim. Ayrıca diyor ki otelin diyor ki hukuki problemleri var, eksik belgeleri var. Otelimizin 2016 yılında alınmış olan yapı kullanım izin belgesi, ilçe tarım müdürlüğünden almış olduğumuz izin belgesi, Kültür Turizm Bakanlığımızdan almış olduğumuz izin belgesi ki bu belgeyi aldığınız zaman sizin otelinizin hiçbir eksiğinin olmadığına dair bir kanıtıdır. İfade ederek sözlerine şöyle devam etti.
Bu turizm işletme belgesi, Birecik Ticaret Odası, Güvenli turizm, Turizm işletme belgesi, Şanlıurfa Valiliği, Halfeti Belediye Başkanlığından alınan işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı. Gördüğünüz gibi otelimizin hiçbir eksik belgesi yok. Hiçbir hukuki problemi yok. Bu problemler ne zaman başladı?
Biz oteli aldığımızdan bir hafta sonrasından başladı.
Şeref Bey kayyum olarak atandığı zaman 4 yıl boyunca otel hakkında hiçbir işlem yapmadı. Ta ki otel satılığa çıkana kadar otel satılığa çıkıyor ve ne hikmetse bu problemlerin hepsi başlıyor.
Olan oldu artık otel yıkıldı işte medya çıkıyor. Diyor ki bunu CHP onayladı, HDP başlattı, şu yaptı bu yaptı Şeref Bey, CHP ne yapmış? Taş üstüne bir taş koymuş ilçe için siz ne yaptınız? Siz ilçenin tek otelini gelip yıktınız bunu CHP’de yapabilir, başka bir parti de yapabilir, MHP’de yapabilir.
Önemli olan ilçe için yaptığınız hizmet, siz yapılan hizmeti gelip yıktınız. Ve şu anda ilçe otelsiz kaldı.
Daha önce buraya gelen otobüsler, şu anda Antep’e gitmeye başladı. Akşamları Halfeti hayalet şehre benzemeye başladı.
Ve inşallah göreviniz bittikten sonra veya öncesinden de olabilir. Halka bunun hesabını vereceksiniz. Eğer ya da geç bu hesabı ödeyeceğinizi düşünüyoruz. Çünkü bizim adalete olan güvenimiz tam değinmemiz gereken bir de ihaleler konusu var. Öyle bir konu ki aslında can alıcı bir. Bizim e-kap’tan indirebildiğimiz devletin resmi siteden sitesinden indirebildiğimiz kadarıyla size söyleyeyim.
Ortalama 200 adet parsel satılmış, ortalama 200 adet parsel satılmış, toplam değeri 300 trilyon. 300 trilyon değerinde arsa satılmış.
İhaleler yapılmış, 6 Şubat’ta deprem oluyor. Depremden 12 gün sonra 22 Şubatta bir ihale yapılıyor. Sokak hayvanlarına yani kedi köpekleri toplama ihalesi 23.000.000 TL değerinde bunları e-kap’tan indirebilirsiniz.
Başka bir ihalemiz var. Halfeti Gölünü dezenfekte etme. Yani Halfeti Fırat Nehri’ni ilaçlamışlar arkadaşlar.25.000.000 TL yani 25 trilyona Halfeti Nehri’ni ilaçlanmışlar dezenfekte etmişler. Başka bir ihalemiz mezarlıklar konusu mezarlıklara güya bakımı yapılmış 65.000.000 TL mezarlıklara bakım yapılmış.
Sorduk soruşturduk. Hiçbir bakım yok. El altından birilerine 300 milyara bir temizlik yaptırmışlar. O kadar 64 trilyon, 300.000 TL kayıp. Ayrıca ihaleye giren şirketlerin hiçbiri Halfetili veya Urfalı değil. Şirketler Kocaeli’nden gelmiş İstanbul’dan gelmiş ve hep aynı şirketler öyle bir yolsuzluk var ki akıllara ziyan yani bunların mutlaka incelenmesi lazım diyerek bu hukuksuzlukların bir an önce ortadan kaldırılması gerektiğini ifade etti.